projektiosaaminen
Ammattimainen projektinhallinta on sujuvan projektin ehdoton edellytys. Projektin koolla ei ole väliä.
Oli hanke sitten suuri tai pieni, paraskaan suunnitelma ei takaa onnistumista, jos projektia ei johdeta ammattimaisesti.
Tehokkaan projektinjohtamisen hyödyt
– sovittu aikataulu pitää
– läpinäkyvä toimintatapa, asiakas pidetään tietoisena projektin kulusta
– sujuva kommunikointi
– asennuksen ja käyttöönoton vaikutuksen minimointi asiakkaan kokonaisprosessiin
Sujuva käyttöönotto, sovitussa aikataulussa
1. Kaupanteko ja sopimusvaihe
Usein jo ennen hannkeen alkamista, projektipäällikkömme osallistuu esisuunnitteluvaiheeseen. Kun hanke on kaupallisesti sovittu ja sopimus allekirjoitettu, projektipäällikkömme esittäytyy asiakkaalle. Projektipäällikön osallistaminen aikaisessa vaiheessa vauhdittaa hankkeen käynnistymistä tehokkaammin.
2. Projektin aloituspalaveri
Projektin aloituspalaverissa suunnitelma ja toimitettava laitteisto tai ratkaisu käydään läpi asiakkaan kanssa ja tehdään tarvittavat tarkennukset. Näin varmistetaan, että toimitettava laitekokonaisuus palvelee projektin tavoitetta
3. Valmistusvaihe
Kun tekninen toteutus ja siihen liittyvät laitteet on katselmoitu asiakkaan kanssa, valmistusvaihe alkaa. Joustavan toimintamallimme ansiosta, pienet muutokset ovat mahdollisia valmistusvaiheen aloittamisen jälkeenkin. Asiakas pyritään pitämään tietoisena valmistusvaiheen etenemisestä.
4. Asennus ja käyttöönotto
Asennuksen ja käyttöönottoon liittyvät yksityiskohdat ja vastuut käydään läpi asiakkaan kanssa ennen toimenpiteiden aloittamista. Tämä mahdollistaa toimintojen sujuvan läpiviennin sovitussa aikataulussa.
5. Koulutus
Käyttöönoton jälkeen asiakkaan henkilöstölle annetaan järjestelmän käyttäjäkoulutus. Myös laitteiden kulutusosat ja muut huollettavat kohteet käydään läpi.
Tukea prosessin kehittämiseen
Vuosien varrella kehittynyt prosessiosaamisemme ja tietotaito liittyen erilaisten raaka-aineiden käsittelyyn ja annosteluun antaa asiakkaallemme erinomaisen mahdollisuuden kehittää omaa prosessiaan. Samalla erilaistet tuotantokatkokset pystytään minimoimaan, kun asiakkaallamme on käytössä osaamisemme. Tämä on yksi Dosetecin suurimmista vahvuuksista!
Lue lisää asiakkaistamme ja referensseistämme
case example, bakery
1999
Leipomon annostusjärjestelmän asennus ja käyttöönotto
6 siiloa, 21 suursäkin purkuasemaa, 10 pienkomponenttiasemaa, 2 vastaaottovaakaa, toimisto-pc reseptinhallintaa varten
2001
Etäyhteyden käyttöönotto
Mahdollisti annostusjärjestelmän vianselvityksen ja ohjelmamuutosten tekemisen etänä, todella mullistavaa tuolloin, nykyään ihan perussettiä
2006
Toimisto-pc:n (reseptinhallinta) uusiminen ja määrän kasvattaminen, 3 kpl
Reseptiikan hallinta useamman henkilön saataville
2009
Siilojen purkulaitteiden muutos
Käytettävien raaka-aineiden vaihtuminen aiheutti muutostarpeita olemassa olevissa siiloissa, erilaiset materiaalit vaativat erilaisia “apulaitteita” purkautuakseen siilosta, nykyään siiloihin asennetaan oletuksena tietyt apulaitteet, että kyseinen laite soveltuisi mahdollisimman monelle materiaalille
2011
Annostusjärjestelmän modernisointi
Vanhan Omron -ohjausjärjestelmän päivittäminen nykyaikaiseen Siemens S7 -järjestelmään
2014
Annostusjärjestelmän laajennus
Kapasiteetin nostoa ja erilaisia pienimuotoisia muutostöitä olemassa oleviin laitteisiin
2016
Annostusjärjestelmän laajennus
Raskin (kansankielellä taikinajuuri) valmistuslaitteet, käyttöliittymän ja järjestelmän suunnittelussa asiakas vahvasti mukana
2021
Annostusjärjestelmän muutos
Asiakas lanseerasi uuden tuotteen, jota varten annostusjärjestelmä piti muuttaa, muutostyö piti sisällään uuden asentamista ja olemassa olevan laitteiston ja käyttöliittymän muokkausta